DOM Second Handin verkkokauppa avautuu perjantaina

Hyväntekeväisyysputiikin verkkomyymälässä on tarjolla hyvälaatuisia käytettyjä vaatteita, kenkiä ja asusteita.

Hyväntekeväisyysmyymälä Dom Second Handin tuotteita saa nyt myös verkkokaupasta. Perjantaina avatulle sivustolle on ladattu tähän mennessä parisataa myyntiartikkelia.

– Valikoimassa on niin vaatteita, kenkiä kuin korujakin. Lisäksi on oma osastonsa vintagelle eli eri vuosikymmeniltä oleville vaatteille, kertoo myymälää luotsaava yhteisötyöntekijä Mari Tuokkola.

Toiminta jatkuu, vaikka ovet olisivat välillä kiinni

Verkkokaupan perustaminen on vilahdellut seitsemän vuotta toimineen DOM Second Handin suunnitelmissa aika ajoin. Lopullisen potkun toteuttamiseen antoi korona, joka sulki Oulussa Vanhan pappilan vintillä toimivan liikkeen ensin keväällä ja jälleen joulukuun alussa.

– Vaikka myymälä avaa ovensa ensi viikon keskiviikkona, verkkokauppa on keino varmistaa toiminta olosuhteista riippumatta, Tuokkola toteaa.

Samalla DOMin palvelut tulevat kaikkien ulottuville. Myymälällä on jo tällä hetkellä eri puolilla Suomea asuvia vakiasiakkaita.

Nainen istuu pöydän ääressä ja toinen nainen kuvaa häntä.

Verkkosivuja on tehty syksystä saakka. Verkossa on tarjolla eri tuotteita kuin myymälässä. (kuva Mirjami Nikula)

Sivujen kautta voi tulla mukaan vapaaehtoistyöhön

Verkkokauppasivustolla on mahdollisuus tutustua DOM Second Handin toimintaan ja lahjoituskohteisiin. Sivujen kautta voi myös esittää toiveita siitä, millaista toimintaa seurakunnilla voisi olla ja ilmoittautua vapaaehtoistyöhön.

– Jokainen voi kertoa omasta osaamisestaan. Mietimme sitten yhdessä, kuinka taitoja voisi hyödyntää, Tuokkola kannustaa.

Myös DOMin verkkomyymälä on yhteistyön ja vapaaehtoistyön tulosta.

Verkkokauppa-alustan ovat tehneet Oulun ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn opiskelijat. Verkkosivustolla esiintyvät mallit ja sivuston valokuvaaja ovat vapaaehtoistyöntekijöitä.

Satojatuhansia hyväntekeväisyyteen

DOM on osa Oulun seurakuntien toimintaa. Liikkeen tuotevalikoima koostuu asiakkaiden myyntiin tuomista tuotteista.

Asiakas saa tuotosta puolet, toinen puoli käytetään hyväntekeväisyyteen ja toiminnasta aiheutuviin kuluihin.

Vuosien varrella DOM on kerännyt hyväntekeväisyyteen yhteensä 230 000 euroa. Tämän vuoden tavoite on 30 000 euroa.

Juttua päivitetty klo 10.54: Lisätty tieto, että myymälä avautuu ensi viikolla ja että verkkokaupassa on eri tuotteet kuin myymälässä.


Jaa sivu eteenpäin


Lue artikkeliin liittyviä aiheita

Mitä mieltä olit artikkelista?

Millaisia ajatuksia tai tunteita juttu herätti? Haluatko lähettää viestin haastatellulle tai jutun tekijälle? Anna risuja tai ruusuja alla olevalla lomakkeella. Arvomme palkintoja palautteen antajien kesken, joten jätä yhteystietosi, mikäli haluat osallistua arvontaan.

Palautelomake (artikkelit)

Aiheeseen liittyvää